štvrtok 4. novembra 2010

Čo je to osobný bankrot

Prídete o prácu, minú sa vám úspory a zrazu nevládzete splácať úver. Okrem toho máte aj ďalšie dlhy a visia nad vami exekúcie. Odvrátiť ich hrozbu a zbaviť sa definitívne dlhov môžete, ak na seba vyhlásite konkurz. Prejsť osobným bankrotom však niečo stojí a trvá to tri roky.


Názory a skúsenosti čitateľov

Práve tým prechádzam - anonym

Táto inštitúcia je veľmi dôležitá. Od roku 1990 do roku 2008 som bol živnostník. Prvých pár rokov to išlo slušne. V roku 1996 som sa prvýkrát dostal do druhotnej platobnej neschopnosti, keď mi nezaplatili nejaké s.r.o., ktoré už vtedy boli chránené viac ako sú teraz. S vypätím všetkých síl som sa vyhol exekúcii od Sociálnej poisťovni. Hneď na to som požiadal manželku o zrušenie bezpodielového spoluvlastníctva manželov, aby som rodinu ochránil pred starosťami v budúcnosti. Znášala to dosť ťažko, keď sme sa ocitli na súde, ako keby sme sa rozvádzali. V tom čase sme nemali žiadny spoločný majetok, iba družstevný byt a zariadenie. V roku 1990-2000 som sa dostal pod exekúciu druhýkrát a už sa to valilo. Exekúcia účtov, vymáhanie. V roku 2001 som dostal prácu v jednej spoločnosti na pomerne významnom poste. Po niekoľkých mesiacoch mi prišla exekúcia na plat a pretože sa nechceli so mnou rozlúčiť, pracoval som ďalšie tri roky na živnosť. Pomedzi to si ma však našla exekútorka a dostala zo mňa dosť značnú sumu. Nasledujúcu prácu som si hľadal len ma živnosť. V roku 2005 bol schválený Zákon o malom konkurze. Od začiatku som sa snažil urobiť všetko, aby som do toho mohol ísť. Až v novembri 2007, keď sa mi podarilo nájsť zamestnanie, som oslovil svojho známeho právnika, ktorý mi pomohol podať návrh ( zdarma)na vyhlásenie bankrotu. Vo februári 2008 som návrh podal. Súd začal konanie vo veci a zisťoval , či vôbec bankrot začne.Za podanie návrhu na súd som zaplatil 20 000 Sk a s manželkou sme si požičali sumu cca 60 000 Sk na náklady konkurzného správcu. Súd vyhlásil konanie o bankrote asi v apríli 2008. Prvý kontakt s konkurznou správkyňou, ktorú určil súd bol asi v tom duchu, že som sa ju snažil presvedčiť, že ten bankrot fakt chcem seriózne absolvovať až do konca. Potom , keď mi uverila a skutočne som s ňou spolupracoval, doložil doklady, zložil peniaze, išlo to dobre. Súd bankrot vyhlásil, ozvali sa veritelia, konkurzná správkyňa rozdelila majetok, ktorý odo mňa získala. Vo februári 2009 súd môj osobný bankrot ukončil. V priebehu bankrotu som požiadal súd o oddĺženie, ktoré by malo začať po skončení konkurzu. Zatiaľ čakám, že mi príde obálka zo súdu a povedia mi , koľko ma to bude ešte stáť. Môžu mi vziať až 70% z mojich čistých príjmov. Čakajú ma ešte minimálne tri roky a potom možno budem žiť ako normálny človek. Nebudem sa báť, či mi niekto siahne na účet, mzdu, majetok, dôchodok. Je to krížová cesta, ale kto nechce do smrti chodiť kanálmi, musí sa na ňu vydať. Zatiaľ som v polovici cesty. Dúfam. A odkladám si peniaze pre súd.

Trochu chrapúnska reakcia - dealerka od Providentu, ktorý u mnohých zapríčinil finančné problémy

Osobný bankrot je poslednou možnosťou… čo tak predtým vyskúšať regulovať svoje príjmy a výdavky a ak príde ťažké obdobie, radšej to preklenúť nejakou pôžičkou? Pôžička by mohla poskytnúť čas na spamätanie sa.

A teraz niečo, čo by ste mali vedieť - Štefan

Ad 1) osobný bankrot nie je pre nemajetných. Lebo ak vám správca zamietne konkurz pre nedostatok majetku, ste tam, kde ste boli na začiatku a ľahší o 1600€.
Ad 2) osobný bankrot je špecifická forma konkurzu, ktorý je generálnou exekúciou, preto nech od neho dlžník nečaká záchranu vo forme majetku. Ten sa musí speňažiť, to isté mu urobí aj exekútor.

Zdroj: hnonline.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára